REKLAMA
Témata Hledat

Fotosoutěž Otevřená Praha Pořádá ESTAV.cz a Open House Praha.

Nadkrokevní izolace umožní viditelné trámy v podkroví

Starší princip mezi - a podkrokevního zateplení ustupuje dnes již standardním systémům nadkrokevních izolací. Je pro to více důvodů, novější nadkrokevní zateplení má mnoho výhod, od minimalizace akustických mostů, vyloučení vzniku teplených mostů, rychlost montáže a úsporu prostoru v interiéru až po otevřený podhled v interiéru – přiznané dřevěné střešní trámy.
Zdroj: Saint-Gobain
Zdroj: Saint-Gobain

Starší  princip mezi - a podkrokevního zateplení ustupuje dnes již standardním systémům nadkrokevních izolací.  Je pro to více důvodů, novější nadkrokevní zateplení má mnoho výhod, od minimalizace akustických mostů, vyloučení vzniku teplených mostů, rychlost montáže a úsporu prostoru v interiéru až po otevřený podhled v interiéru – přiznané dřevěné střešní trámy.

ISOVER za více než 15 let vyvinul inovovaný systém nadkrokevního zateplení ISOVER X-TRAM, který má oproti starším verzím několik vylepšení. Prvním je vytvoření varianty v kombinaci s trámky z polystyrenu, tj. nahrazení původních nosných trámků z minerální vlny náhradou z polystyrenu. Touto změnou se docílilo maximální efektivity z hlediska tepelné izolace. Další vylepšení vzniklo na základě požadavku realizačních firem, a to použití dvou kontralatí o rozměru 40/60 mm. ISOVER inicioval v CSI v Praze vypracování nového statického výpočtu pro tuto variantu. Výhodou tohoto nového řešení je kromě nižších nákladů i rychlost provádění. Do prostoru spodní kontralatě navíc lze aplikovat další vrstvu tepelné izolace v tl. 40 mm.

S vzrůstajícími požadavky na kvalitu zateplení v souladu s dotačním programem Nová zelená úsporám podporujícím pasivní domy, se zvýšil i tlak na co největší tloušťku zateplení bez tepelných mostů. Reakcí ISOVERu bylo uvedení nových dvouzávitových vrutů o délce až 520 mm, čímž lze dosáhnout tloušťky zateplení až 360 mm a tím prakticky bez tepelných mostů snadno vyřešit i zateplení pasivního domu.

Nejnovější modifikaci přineslo použití unikátní parobrzdy ISOVER VARIO® XtraSafe se speciálním rounem, které při kontaktu s krokvemi funguje podobně jako suchý zip. Díky této parobrzdě s proměnlivou hodnotou ekvivaletní difuzní tloušťky sd=0,3-25 m získal systém další výhodu a v případě netěsností je schopen vysychat i směrem do interiéru. V zimním období se parobrzda chová jako každá jiná vzduchotěsná vrstva, ale v létě se její vlastnosti vlivem změn relativní vlhkosti vzduchu mění a ekvivalentní difúzní tloušťka se snižuje z 25 až na 0,3 m. Díky této vlastnosti je tato parobrzda označována jako chytrá, jelikož v případě potřeby umožní, aby stavba „dýchala“ i směrem do interiéru a zabránila tak nepříjemnému nárůstu vlhkosti v některých detailech či špatně větraných místech střechy.

Správná izolace střechy se vyplatí

Optimální tepelné ochrany a pohody dosáhnete při hodnotě součinitele prostupu tepla U ≤ 0,10 W∙m-2∙K-1, což je doporučená hodnota pro pasivní domy. To odpovídá tloušťce izolačního materiálu až 430 mm (tloušťka může být i menší v závislosti na druhu použitého materiálu). Náklady na tepelné izolace zároveň činí jen asi 3–5 % investičních nákladů na vestavbu podkroví - a vrátí se vám již za několik let díky nižším nákladům na vytápění. 

Podívejte se na nový seriál ISOVER Praxe z gauče: Nadkrokevní izolace

Saint-Gobain Construction Products CZ a.s., Divize ISOVER

logo
Saint-Gobain Construction Products CZ a.s., divize ISOVER
Smrčkova 2485/4
180 00 Praha 8 - Libeň

telefon: +420 226 292 221
zelená linka: 800 ISOVER (476 837)
e-mail: info@isover.cz

web: www.isover.cz

Více o firmě Vyžádat další informace

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Stavba

Zdroj: Fotolia.com - laborec425

Rychlejší než výstavba českých dálnic je pohyb hlemýždě. Nedokončenou dálniční síť nelze efektivně využívat

Úvahy o první československé dálnici se vedou od roku 1934. Tvar a rozsah dálniční sítě byl ustanoven v roce 1964. Prvních dvacet jedna kilometrů dálnice z Prahy do Mirošovic bylo otevřen v roce 1971. Od té doby stavíme průměrně 27 km dálnic za rok. To je tempo patnáctkrát pomalejší, než je rychlost hlemýždě.

Ilustrační obrázek - stavba, Zdroj: fotolia

Stavební výroba v Česku v březnu zpomalila meziroční růst na 8,2 procenta

Stavební výroba v Česku v březnu zpomalila meziroční růst na 8,2 procenta z únorových 18,9 procenta. Pozemní stavitelství, což je stavba bytových i nebytových budov, se v březnu meziročně zvýšilo o 6,2 procenta a inženýrské stavitelství, tedy stavby cest nebo telekomunikačních a energetických sítí, o 14,7 procenta.…

REKLAMA