Hledat
Mapa cennemovitostí v ČR
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Stavba tramvajové tratě na Dědinu by mohla začít v roce 2018

Stavba tramvajové trati z Divoké Šárky na sídliště Dědina v Praze 6 by mohla začít v roce 2018. Magistrát se nyní chystá dokončit projednání projektu a schválit výstavbu. Novinářům to dnes řekl primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD). Stavba už dostala posouzení EIA, které řeší vliv stavby na životní prostředí, zároveň Praha čeká na požadavky Prahy 6 na velikost plánovaného parkovacího domu. Na kolik stavba vyjde, zatím není jasné. Trať na Dědinu má měřit 2,3 kilometru a má na ní být pět zastávek.
tramvajové koleje

Praha a firma Metroprojekt nyní dokončují dokumentaci pro přidělení územního rozhodnutí, o které bude požádáno v druhé polovině tohoto roku. Zhruba rok pak bude trvat, než se začne trať stavět.

"Tramvaje jsou nejekologičtějším povrchovým způsobem dopravy. Důležité je, že má vliv nejen tam, kde konkrétně vzniká, ale také na její širší okolí," řekl Dolínek.

Na kolik stavba vyjde, není jasné. Praha však bude žádat o peníze z evropských fondů. Podle Dolínka projekt splňuje všechny nutné požadavky, aby město peníze dostalo.

"Praha 6 podporuje tento projekt dlouhodobě a uvědomuje si jeho přínosy, ať je to ekologie nebo lepší obslužnost oblasti. Navíc v tomto případě lze stavbu bez problémů prodloužit, ne všude jsou podmínky tak vhodné. Vítáme, že ekologická doprava převáží nad autobusovou," řekl radní Prahy 6 Martin Polách (ANO).

Magistrát i DPP bude ještě o projektu jednat s místními obyvateli. Část z nich proti prodloužení trati protestuje. Podle Polácha v minulosti selhala komunikace s lidmi. Vzniklo několik mýtů a obyvatelé neznali fakta. "Proto jsme začali pracovat na své informační kampani a vydali leták s kompletními informacemi. Komunikaci nyní převezme magistrát, neboť je to investice města," řekl.

Trať by nemusela skončit na Dědině. Podle generálního ředitele firmy Metroprojekt Davida Krásy, je připravena tak, že, pokud se město rozhodne, lze ji prodloužit dále až na letiště v Ruzyni.

Důraz kladli na zachování parkovacích míst. Podle původního projektu měly zmizet desítky míst. Prostor město získá tím, že ministerstvo obrany posune svou zeď kasáren ve Vlastině ulici dovnitř areálu. Navíc vzniknou podle Dolínka dva parkovací domy. Praha také bude zvažovat zavedení parkovacích zón v oblasti. Vysázeny budou stromy.

Nyní pracuje DPP také na prodloužení tramvajové tratě z Barrandova do Slivence. Stejně tak zvažuje prodloužení tramvajového spojení z Modřan do Libuše.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Nejnovější redakční zprávy

Hradec Králové, ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia, phb.cz

Hradec Králové by mohl mít územní plán do dvou let, tvoří jej od roku 2010

Stotisícový Hradec Králové by mohl mít nový územní plán do dvou let. Radnice jej tvoří od roku 2010. Podle vedení města se vydání územního plánu v posledních měsících výrazně přiblížilo. V létě by mohlo přijít na řadu opakované veřejné projednání územního plánu. Jeho dokončení patří mezi priority vládnoucí…

Hněvín, hrad nad jezerem Most, fotolia, pandawild

Na jezeře Most vzniknou vyhlídková a odpočinková místa a připomínka kostela

Na jezeře Most letos budou vysazeny stromy a keře ve tvaru obvodových zdí kostela a vyznačení umístění oltáře. Výsadba na místě původního svatostánku bude připomínat jeho přesun. Pracovat se bude na příjezdové silnici k jezeru, vzniknou vyhlídková a odpočinková místa pro turisty. Řekla to Hana Volfová, mluvčí…

Dálnice - ilustrační obrázek, fotolia, hcast

Stát nepočítá s dostavbou D3 pomocí PPP, podle Kupky by to bylo rizikové

Stát nebude stavět středočeský úsek dálnice D3 pomocí takzvaného PPP projektu, tedy za pomoci soukromých peněz. Podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) by to kvůli častým odvoláním a žalobám odpůrců trasy bylo značně rizikové. Kupka to řekl na dnešním setkání se starosty v Jílovém u Prahy. Zástupci dotčených obcí,…

Hradec Králové, stadion, ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia, josefkubes

Na fotbalový stadion v Hradci Králové se vrátilo první osvětlovací "lízátko"

Na budovaný fotbalový stadion v Hradci Králové se dnes vrátil první osvětlovací stožár ve tvaru lízátka. V následujících dnech stavbaři instalují i zbývající tři stožáry. Osvětlovací tělesa byla od postavení v roce 1974 jednou z charakteristických dominant stotisícového města. Tvůrci nového stadionu se je rozhodli po…

Ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia, kenny

Povolování malých obnovitelných zdrojů energie bude snazší, Senát souhlasil

Povolování staveb malých obnovitelných zdrojů energie, hlavně fotovoltaických elektráren, bude zřejmě jednodušší. Senát dnes schválil příslušnou novelu energetického zákona, nyní ji dostane k podpisu prezident. Senátoři v souvislosti s novelou požádali vládu, aby v zájmu energetické soběstačnosti ČR zabezpečila…

Ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia

Veřejné stavební zakázky dosáhly loni stejné hodnoty jako v roce 2021

Hodnota veřejných stavebních zakázek byla loni prakticky stejná jako v roce 2021. Veřejní investoři zadali v roce 2022 stavebním firmám práci v hodnotě 235,3 miliardy korun, což je meziroční pokles o 0,2 procenta, přičemž u zakázek na pozemní stavby vzrostla o 2,1 procenta a u inženýrských staveb o procento klesla.…

Ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia, kenny

Počet připojených fotovoltaik v Česku loni stoupl téměř čtyřnásobně

Do energetické sítě v ČR bylo vloni připojeno více než 240 megawattů (MW) nových fotovoltaických zařízení. Meziročně jde o téměř čtyřnásobný nárůst. Vyplývá to z dat Cechu akumulace a fotovoltaiky. V příštím roce lze podle jeho zástupců očekávat další několikanásobný nárůst instalovaných zařízení, zejména pak u…

Ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia, naumov

Experti: Strop na energie pro velké firmy je logický, udrží konkurenceschopnost

Zastropování cen energií i pro velké firmy je logickým krokem, tvrdí analytici oslovení ČTK. Podle nich opatření sice dál zatíží státní rozpočet, je však nutné pro udržení konkurenceschopnosti tuzemského průmyslu. Rozšíření cenového stropu na energie i na velké podniky navrhuje ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO),…

Ilustrační obrázek, Zdroj: fotolia, robsonphoto

Před čtvrt stoletím byl otevřen Strahovský tunel v Praze

Před 25 lety, 2. prosince 1997, byl otevřen Strahovský tunel v Praze. Jeho výstavba trvala 12 let a v době svého zprovoznění byl nejdelším silničním tunelem v České republice. Na severní straně tunelu navazuje od září 2015 Brusnický tunel, který je součástí tunelového komplexu Blanka ústícího na trojském břehu Vltavy.

REKLAMA