
Hledal cenově nejnižší nabídku s tím, že také chci nižší stálý plat, protože počítám s variantou, kdy nebudu mít tak velkou spotřebu a vysoký stálý plat by byl zbytečným výdajem. Také jsem chtěl uzavřít smlouvu na co nejdelší období, pokud možno na 3 roky. To zase kvůli nákladům na emisní povolenky od roku 2027, které budou zvyšovat cenu komodity. Nejlevnější nabídku jsem vyhledal v nezávislém porovnávači Kalkulátoru cen TZB-info.
Nejlevnější nabídku na trhu má slovenská společnost RIGHT POWER, Tarif EXTRA 2025, se závazkem a fixní cenou na 39 měsíců (plyn za 850 Kč/MWh, stálý plat 119 Kč/měsíc). Vyplnil jsem formulář se žádostí o nacenění nabídky, odeslání požadavku mi automaticky bylo potvrzeno a od té doby nic.
Po pěti dnech marného čekání jsem oslovil dalšího dodavatele s velmi výhodnou nabídkou, společnost SPP (Slovenský plynárenský průmysl), Plyn online srpen 2025 (plyn za 928 Kč/MWh a stálý plat 99 Kč/měsíc). Vyplnil jsem krátký interaktivní formulář a zanechal jsem tel. kontakt. Opět se nikdo během následujících pěti dní neozval.
Třetím osloveným byl moravský dodavatel FONERGY, se kterým mám dlouhodobě výborné zkušenosti a odebírám od něj elektřinu na jedno odběrné místo. Vybral jsem si tarif Fixovka 09/25/F27 (plyn za 985 Kč/MWh a stálý plat 130 Kč/měsíc). Ceny jsou sice již vyšší, ale budu mít alespoň klid a jistotu kvalitního servisu. Zanechal jsem telefonní kontakt, na základě něhož měl se mi ozvat poradce a pomoci mi s výběrem. Po třech dnech jsem si vzpomněl, že obchodník má online formulář na sepsání smlouvy. Začal jsem jej vyplňovat, ale po zadání adresy se objevila hláška, že jsem již registrován a musím zatelefonovat dodavateli. Jiným dodavatelům jsem také nevolal, tak jsem nabídky nevyužil.
Posledním oslovený byl E.ON s nabídkou Ceník Plyn online PRO na 2 roky 7/25 (cena plynu 950 Kč/MWh, stálý plat 139 Kč/měsíc, bonus 1 500 Kč). Vyplnil jsem na stránkách dodavatele formulář smlouvy, po odeslání jsem dostal potvrzení a druhý den se ozvala operátorka s ujištěním, že dodavatel udělá vše, aby s ním byl spokojen.
Popisuji to proto, že i když v současné době je ochrana spotřebitele mnohem dokonalejší, přesto nikdo nechce mít potíže s komunikací s dodavatelem, když to potřebuje. A oslovení je prvním, jednoduchým krokem k vytvoření vzájemného vztahu. Nechci si domýšlet, když by se vyskytl větší problém a dodavatel by se mnou nekomunikoval.
Sdílet / hodnotit tento článek