Hledat

Fotosoutěž Otevřená Praha Pořádá ESTAV.cz a Open House Praha.

estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Výbor doporučil Sněmovně schválit snazší odstraňování billboardů u silnic

Sněmovní hospodářský výbor dnes doporučil Sněmovně schválit pozměňovací návrh, který má umožnit snazší odstraňování nelegálních reklamních poutačů u silnic.
Výbor doporučil Sněmovně schválit snazší odstraňování billboardů u silnic

Sněmovní hospodářský výbor dnes doporučil Sněmovně schválit pozměňovací návrh, který má umožnit snazší odstraňování nelegálních reklamních poutačů u silnic. Na starost ho mají mít vlastníci a správci komunikací. S návrhem přišel poslanec STAN Ondřej Lochman a vložit ho chce do novely zákona o pozemních komunikacích, která transformuje Ředitelství silnic a dálnic z příspěvkové organizace na státní podnik. Výbor dnes posuzoval vznesené pozměňovací návrhy a vyjadřoval k nim své doporučení. Lochmanův návrh podpořilo všech 11 přítomných členů výboru.

Vrchní ředitel sekce legislativní ministerstva dopravy Jakub Kopřiva Lochmanův návrh také podpořil. Řekl, že návrh z odstraňování nepovolených poutačů vypouští správní řízení, které je komplikované hlavně kvůli doručování různých výzev vlastníkům. Navíc se vlastníci mohou změnit nebo mohou sídlit v zahraničí, kam se jim musí doručovat korespondence. Velká část nepovolených reklamních zařízení způsobuje ohrožení na pozemní komunikaci, uvedl Kopřiva. Podle něj se navíc v posledních měsících objevuje nový druh reklamních zařízení, která se umísťují zčásti na chodník a zčásti na vegetaci. Když úřad zahájí řízení, posune vlastník reklamní poutač o kus dál a řízení může začít znovu, popsal Kopřiva.

Lochmanův návrh počítá s tím, že pokud vlastník nebo správce komunikace zjistí, že se u komunikace objevilo reklamní zařízení, obrátí se na příslušný úřad s dotazem, zda je povoleno. Pokud povoleno není, bude mít povinnost ho odstranit. Vlastníka pak bude muset informovat například na internetu a poutač bude skladovat až tři roky na náklady vlastníka. Pokud si ho vlastník nevyzvedne, nechá ho sešrotovat.

Výbor zaujal kladná stanoviska i k návrhu Stanislava Blahy (ODS), který chce v novele stanovit horní limit nájemného pro nemovitosti, které si ŘSD pronajímá pro výstavbu nebo údržbu komunikací. Stropem má být nejvyšší možná cena podle cenové regulace, pokud taková regulace platí, která ale nesmí překročit cenu obvyklou. Cílem podle Blahy je zachovat současný stav. Výbor zaujal kladné stanovisko i k dalšímu Blahovu návrhu, aby pro ŘSD platila výjimka z případné exekuce. Na ŘSD by se v takovém případě neměl vztahovat zákaz nakládání s majetkem. Pokud by nebylo možné takovou výjimku uplatnit, znamenalo by to podle poslance Blahy nemožnost hospodařit se svěřeným majetkem.

Hospodářský výbor již doporučil vyškrtnout z novely ustanovení, podle kterého by Státní fond dopravní infrastruktury nesměl v ŘSD dohlížet na hospodárnost, účelnost a efektivitu využití peněz. Fond dopravní stavby a jejich údržbu hradí. Státní podnik ŘSD bude navíc muset podle dalšího návrhu hospodářského výboru zavést vnitřní prověrkový systém podle zákona o finanční kontrole.

Cílem vládního návrhu transformace ŘSD na státní podnik je účinnější prověrka finančních toků a podle dřívějšího vyjádření ministra dopravy Martina Kupky (ODS) také větší konkurenceschopnost na trhu práce, aby bylo možné zajistit co nejlepší odborníky.

Současné ŘSD ČR vzniklo z Ředitelství dálnic Praha založeného v roce 1967. Na starost má dálnice a silnice první třídy, zabezpečení správy, údržby a opravy a také jejich výstavbu a modernizaci.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Nejnovější redakční zprávy

Program Spravedlivá transformace v Moravskoslezském kraji podpoří 10 projektů

Program Spravedlivá transformace v Moravskoslezském kraji podpoří 10 projektů

O finanční podporu se v programu Spravedlivé transformace bude v Moravskoslezském kraji ucházet už jen deset projektů. Další tři plánované záměry z programu vypadly. Důvodem byla především jejich nedostatečná připravenost. Novinářům to dnes při návštěvě Ostravy řekl ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL).…

Stavebnictví brzdí podle analytiků drahé úvěry, výhled je dál nepříznivý

Stavebnictví brzdí podle analytiků drahé úvěry, výhled je dál nepříznivý

Komplikované financování a pomalé povolování staveb je podle analytiků jedním z faktorů, který stojí za únorovým propadem stavební výroby v Česku. Podle dat Českého statistického úřadu se v únoru meziročně zhoršila o 4,3 procenta a odborníci oslovení ČTK zopakovali, že kvůli špatnému vývoji tuzemské ekonomiky je…

Stavebnictví brzdí podle analytiků drahé úvěry, výhled je dál nepříznivý

Stavebnictví brzdí podle analytiků drahé úvěry, výhled je dál nepříznivý

Komplikované financování a pomalé povolování staveb je podle analytiků jedním z faktorů, který stojí za únorovým propadem stavební výroby v Česku. Podle dat Českého statistického úřadu se v únoru meziročně zhoršila o 4,3 procenta a odborníci oslovení ČTK zopakovali, že kvůli špatnému vývoji tuzemské ekonomiky je…

Stát letos zahájí stavbu 105 kilometrů dálnic, otevře jich 15 kilometrů

Stát letos zahájí stavbu 105 kilometrů dálnic, otevře jich 15 kilometrů

Stát plánuje v letošním roce zahájit stavbu 105 kilometrů dálnic a 18 kilometrů silnic I. třídy. Díky velké rozestavěnosti budou v příštích letech narůstat počty nově otevřených úseků dálnic. Letos se tak otevře 15,4 kilometru, příští rok až 118 kilometrů. Novinářům to dnes řekli ministr dopravy Martin Kupka (ODS) a…

REKLAMA