Vršovický „Italák“, odlesk zlatých šedesátých v ohrožení. Bude se bourat? Co na to říká jeho autorka
Budova PZO Chemapol v době svého dokončení Zdroj: Soukromý archiv Zdenky Novákové
Atrium (Architektonické řešení Zdenka Nováková, autorka dvou plastik Věra Janoušková).  Atrium, přístupné ze vstupní haly, s níž tvořilo pohledový celek, bylo součástí bloku podnože s kamennou terasou (na svažitém terénu), který vytvořil výrazný prvek městského parteru a potvrdil individualitu architektury. Atrium, v souvislosti s koncepcí tohoto celku bylo řešeno jako kamenná zahrada s vodní plochou na oblázkovém podloží, záměrně bez zeleně. Masivní kamenné pilíře navázaly na materiál terasy (bílý travertin) a dvě monumentální kovové plastiky Věry Janouškové dotvářely představu. Kamenná terasa s atriem a vstupní hala tak tvořily komplexní výtvarný celek v centru souboru. Zdroj: Soukromý archiv Zdenky Novákové
Vstupní hala (Architektonické řešení Zdenka Nováková, autor opukového reliéfu Miloslav Chlupáč). Centrální kompoziční a orientační prvek architektonické koncepce představuje vstupní hala, koncipovaná jako výtvarný celek s přilehlým atriem. Hlavním prostorovým akcentem bylo umístění kamenného reliéfu na čelné zdi vstupního prostoru, prostupujícího přes prosklenou stěnu do atria. Tento sochařský úkol byl svěřen Miloslavu Chlupáčovi. Zdroj: Soukromý archiv Zdenky Novákové
Současný stav souboru budov Chemapol. Autor: Tomáš Kovařík
Současný stav souboru budov Chemapol. Autor: Tomáš Kovařík
Současný stav souboru budov Chemapol. Autor: Tomáš Kovařík
Současný stav souboru budov Chemapol. Autor: Tomáš Kovařík
Současný stav souboru budov Chemapol. Autor: Tomáš Kovařík
Současný stav souboru budov Chemapol. Autor: Tomáš Kovařík
Dochovaná fontána s plastikou od Karla Kronycha. Autor: Tomáš Kovařík
Sdílet na Facebooku Sdílet na Pinterestu
1 / 10
REKLAMA