REKLAMA
S námi stavíte na informacích

Olomouc po dohodě koupí dům, jenž stojí v plánované trase tramvaje

Olomoucká radnice se dohodla s majiteli na koupi domu, který stojí na plánované trase další části tramvajové trati spojující centrum Olomouce s lidnatým sídlištěm Nové Sady a Slavonínem. Za nemovitost magistrát zaplatí pět milionů korun. Transakci ještě musí schválit zastupitelstvo. Po demolici objektu padne poslední velká fyzická překážka bránící prodloužení tramvajové trati dál na jih města, sdělil to primátorův náměstek Filip Žáček (ČSSD).
Olomouc náměstí radnice

"Dohodu s majiteli domu vítám, protože se rodina původně domu nechtěla vzdát," uvedl Žáček. Radnice s majiteli domu jednala o jeho prodeji čtyři roky. Dohodnutá kupní cena pět milionů korun je podle Žáčka vyšší než takzvaná cena obvyklá, kterou znalec stanovil na tři miliony. Pokud by se ale nepodařilo nemovitost koupit a dům by zůstal stát, tak by chystaná tramvajová trať byla podle Žáčka pouze jednokolejná. Projektant by navíc musel složitě vést koleje kolem domu, což by stálo 2,5 milionu korun.

Radnice uvažovala o tom, že dům nechá vyvlastnit, avšak stanovená kupní cena by podle Žáčka zřejmě nebyla výrazně nižší než ta, na kterou se město s majiteli nemovitosti dohodlo. Vyvlastnění by přitom trvalo mnohem déle než dohoda.

"Zastupitelstvu předkládaný návrh na kupní cenu pět milionů korun je jedinou možnou cestou, jak řešit dané majetkoprávní vypořádání dohodou obou stran a v reálném čase. Umožní nám dokončení projekční přípravy a podání žádosti o příslušnou dotaci na realizaci tramvajové tratě," řekl Žáček. Podle něj město nyní jedná také s vlastníky dalších pozemků, přes které má tramvajová trať vést.

První etapa dvoukolejné trati, která spojuje tržnici s Roosveltovou ulicí a končí v Trnkově ulici, měří 1,4 kilometru a otevřena byla v listopadu 2013. Její stavba stála zhruba 280 milionů. Radnice na projekt dostala dotaci z Programu švýcarsko-české spolupráce, která pokryla více než polovinu celkových nákladů na stavbu trati.

Další plánovaná etapa tramvajové trati měří 1200 metrů. Vede ulicemi Rooseveltova, Zikova, Schweitzerova ve směru k Jižní ulici. Součástí této trati, která si vyžádá investici 200 milionů korun, budou tři nové zastávky. Třetí část směrem na městskou část Slavonín měří 400 metrů a má stát zhruba 100 milionů korun.

Sdílet / hodnotit tento článek

Nejnovější redakční zprávy

Kde všude vyrostou v Praze mrakodrapy?

Kde všude vyrostou v Praze mrakodrapy?

Výškové budovy stojí nyní hlavně na Pankráci. Kromě toho by v budoucnu mohly vyrůst v Roztylech, na Chodově, Rohanském ostrově, ve Vysočanech nebo v Libni. V Praze je jediná budova o 27 nadzemních ...

REKLAMA

estav.cz v žebříčku návštěvnosti TOPlist