REKLAMA
Hledat
Mapa cennemovitostí v ČR
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

V centru Karlových Varů má vzniknout moderní dopravní terminál

Území v okolí městské tržnice v centru Karlových Varů by se v budoucnu mělo významně proměnit. Podle studie, kterou zpracovalo Studio Hangár, by měl na místě vzniknout moderní dopravní terminál, který spojí vlakovou i autobusovou dopravu včetně MHD. Studie ale počítá i s rozšířením chebského mostu, vybudováním mimoúrovňové lávky a podchodu pro chodce nebo parkovacích domů. Studii novinářům její autoři představili na dnešní společné tiskové konferenci s vedením města.
Karlovy Vary

Studii si Karlovy Vary nechaly zpracovat téměř za 800.000 korun. Celkové náklady na realizaci odhadují autoři studie zhruba na 700 milionů korun. "Budeme se snažit využít různých dotačních titulů tak, aby město z vlastního rozpočtu zaplatilo co nejméně," řekl primátor Karlových Varů Petr Kulhánek (KOA). O aktuálních možnostech dotací město podle něj jedná. Stavba by mohla začít na podzim 2018, s dokončením první etapy město počítá v roce 2021.

Komplexní řešení složitého území bude podle autorů studie ojediněné. "Obtížné to bylo v tom, že tam je spousta vazeb, jak dopravních, tak urbanistických. Jsme v centru města, kam se snažíme doplnit novou funkci tak, aby do města přirozeně vrostla a nepřinesla tam nějaké další negativní efekty. Území západně od tržnice mezi Varšavskou a Horovou doposud nikdy nebylo zastavěno," řekl jeden ze spoluautorů Vladimír Tůma.

Srdcem veřejné dopravy v Karlových Varech by se tak v těchto místech měl stát autobusový terminál. Část přímo přístupná z nově vzniklé pěší zóny ve Varšavské ulici by sloužila MHD, která tvoří zhruba 75 procent autobusového provozu ve městě. Část blíže k Horově ulici by byla určena pro linkovou dopravu. "Přímo z autobusového terminálu bude možné přejít po kryté lávce nad Horovou ulicí do nového vlakového terminálu, který bude minimalistickou variantou nynějšího Dolního nádraží. Výtahem pak bude možné sjet do podchodu pod kolejemi a dostat se do relaxačně-sportovní zóny v zeleni u řeky," uvedl Tůma.

V první etapě by také bylo nutné udělat úpravy v Horově ulici pro lepší plynulost dopravy. Na to naváže zvýšení kapacity frekventovaného Chebského mostu, který by se měl rozšířit ze dvou pruhů na čtyři. Úplně změnit by se měly i křižovatky na obou jeho koncích. Naopak průchod pro peší by se na Chebském mostě měl minimalizovat. Místo něj budou moci využívat asi 270 metrů dlouhou krytou lávku, která bude začínat u Magistrátu II a napojí se na vlakový a autobusový terminál. Lávka by podle autorů studie vyřešila propojení terminálů s Horním nádražím a celkové propojení centra města se čtvrtí Rybáře nebo Růžovým vrchem.

Úbytek parkovacích míst řeší studie výstavbou dvou parkovacích domů o kapacitě 440 a 100 automobilů. Ty by ale zřejmě vznikly až v některé z dalších stavebních etap.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Nejnovější redakční zprávy

Stavba - zdroj: fotolia

Experti: Užití AI ve stavebnictví je v počátcích, vhodná je pro státní správu

Využívání umělé inteligence (AI) ve stavebnictví je v České republice zatím v počáteční fázi. Kromě užití v jazykových modelech, tedy ve vytváření textů a slov, by technologii bylo možné použít například jako součást robotické výstavby. Největší přínos umělé inteligence ve stavebnictví může být v generativním…

Ilustrační obrázek, zdroj: Fotolia, kyo

Investice do úspor energie loni vzrostly desetkrát na 1,96 mld. Kč

Investice do projektů energetických úspor loni v Česku meziročně vzrostly skoro desetkrát na 1,96 miliardy korun. Týkaly se 16 projektů, které energetické firmy realizovaly na budovách veřejných institucí, případně průmyslových firem. Informovala o tom Asociace poskytovatelů energetických služeb (APES). Dosud jde o…

Byty, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia, jamrooferpix

Ombudsman: Byty zkolaudované k bydlení nelze využívat pro krátkodobou rekreaci

Byty zkolaudované k trvalému bydlení nelze podle veřejného ochránce práv Stanislava Křečka využívat pro krátkodobé ubytovací služby. Považuje to za obcházení stavebního zákona. Majitelé by takové byty měli nechat rekolaudovat. Ombudsman o tom dnes informoval na webu. Zabýval se stížností obyvatele domu, kterému…

Louvre, zdroj: Netfalls - stock.adobe.com

Impozantní skleněná pyramida stojí na nádvoří Louvru již 35 let

Impozantní skleněná pyramida uprostřed Napoleonova nádvoří před Louvrem, která od 29. března 1989 slouží jako hlavní vchod do tohoto nejznámějšího pařížského muzea, patří k symbolům francouzské metropole. Odvážný projekt amerického architekta čínského původu Ieoha Minga Peie prosadil v roce 1983 tehdejší francouzský…

Emise, zdroj: Adobestock

Prezident podepsal odsun termínu vyřazování emisních povolenek o pět měsíců

Firmy budou moci vyřazovat emisní povolenky za emise, které vypustily do ovzduší v předchozím roce, až k 30. září. Dosud tak musely učinit k 30. dubnu. Pětiměsíční odklad prezident Petr Pavel podepsal. Odklad se vztahuje také na termín, dokdy musí firmy příslušné množství povolenek nakoupit. Budou tak moci jejich…

Cihly - ilustrační obrázek, zdroj: pterwort, fotolia

Poptávka po cihlách roste, prodejci se předzásobují ze strachu z výpadků dodávek

Poptávka po zdicích a dalších stavebních materiálech začíná opět růst. Na začátek jarní stavební sezony mají prodejci ve skladech dostatek cihel, se zvyšující se poptávkou ale budou muset zásoby doplňovat. ČTK to sdělili největší čeští prodejci stavebnin DEK a Pro-Doma. Jedním z důvodů, proč se chtějí prodejci…

Veřejné osvětlení, zdroj fotolia, sema_srinouljan

O dotaci na výměnu osvětlení si zažádalo 700 obcí

O dotaci na rekonstrukci veřejného osvětlení zprostředkovávanou ministerstvem průmyslu a obchodu (MPO) si zažádalo 700 obcí. Z vyčleněné částky 2,52 miliardy korun se vyčerpalo 1,78 miliardy korun. Výzva k čerpání dotací určená na opravu lampových stožárů, instalaci LED svítidel a další opatření k úspoře energie za…

OD Kotva [CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)]

Obchodní dům Kotva dnes uzavřela rekonstrukce, potrvá dva roky

Obchodní dům Kotva v Praze 1 ode dneška uzavřela rekonstrukce. Potrvá dva roky. V nižších patrech vzniknou luxusní obchody a ve vyšších kanceláře. Promění se také okolí Kotvy, například zmizí nynější vstup do potravin. Sedmipodlažní budova s celkovou plochou 28.000 metrů čtverečních byla otevřena v roce 1975.

Libeňský most, archivní záběr, foto: Jakub Kopecký

Zavřenou část Libeňského mostu odborníci doporučili zbourat

Odborníci doporučili zbourat nyní uzavřený tzv. inundační most u pražské Palmovky, který je součástí Libeňského soumostí. Silničáři počkají na platné stavební povolení a pak zahájí demolici mostu. Práce by mohly začít letos v dubnu. Dnes to řekla mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková.