REKLAMA
S námi stavíte na informacích

Brno bude mít kancelář architekta, na provoz schválilo 10 mil.

Brněnští zastupitelé dnes schválili desetimilionový provozní příspěvek pro nově vzniklou Kancelář architekta města Brna. Podle primátorova náměstka Martina Andera (SZ) asi polovina peněz pokryje platy zaměstnanců, kterých má mít kancelář zhruba 12 až 15.
Brno, špilberk, hrad, katedrála

Druhá polovina poslouží na vybavení kanceláře a podobné věci. O vzniku nové příspěvkové organizace rozhodli zastupitelé na konci loňského roku. Město nyní hledá ředitele organizace, jehož prvním úkolem bude vytvořit rozpočet. Kancelář bude mít na starosti urbanistický rozvoj a územní plánování.

Opoziční ODS navrhovala stažení bodu, protože podle strany není jasné, na co peníze půjdou. ODS navrhovala, aby se přidělení příspěvku projednalo až poté, co město vybere ředitele. Přidělení příspěvku však nakonec prošlo, ruku pro něj zvedlo 29 zastupitelů z celkových 55.

Podle Andera je vyčleněných deset milionů pouze hrubým odhadem peněz, které mají pokrýt výplaty zaměstnanců a vybavení. "Je možné, že se letos celá částka ani nevyčerpá. Jakmile zvolíme ředitele, sestaví rozpočet a postupně bude přijímat zaměstnance. Nelze říct, jestli organizace vůbec začne naplno fungovat v první půli letošního roku," řekl.

Zájemci o post ředitele mohou posílat přihlášky do 4. března. Ander uvedl, že do konce března chce město mít jasno o výherci, kterého by mělo v dubnu jmenovat do funkce.

Vhodného kandidáta vybere odborná komise, ve které budou podle Andera i odborníci ze zahraničí. "Objeví se v ní ředitel odboru plánování Vídně Thomas Madreiter, šéf pražského Institutu plánování a rozvoje Petr Hlaváček nebo nezávislý odborník na urbanismus a architekturu Adam Gebrian, který loni získal prestižní ocenění Architekt roku," vyjmenoval náměstek. Komise kandidáta doporučí radě města, která rozhodne.

Po výběru nového ředitele budou výběrová řízení na další pracovníky, kancelář by tak mohla začít pracovat v létě nebo na podzim. Podle Andera bude hlavním úkolem práce na novém brněnském územním plánu a příprava koncepce veřejných prostranství v Brně.

Útvar hlavního architekta v Brně už v minulosti fungoval. Podle Andera ho však město zrušilo v roce 2003 organizační změnou, kterou namísto toho vznikl odbor územního plánování a rozvoje, který funguje na magistrátu dodnes. Podle Andera jsou však úředníci zahlcení, a proto jim kancelář architekta ulehčí. Zatímco kancelář bude tvořit územní plán nebo hlídat kvalitu staveb, úředníci z odboru se budou věnovat úředním věcem, jako je žádost o stavební povolení nebo proces projednání územního plánu, jakmile ho kancelář architekta vymyslí.

Brno se dnes řídí přes 20 let starým územním plánem, který už neodpovídá potřebám města. Předloni zastupitelstvo schválilo velkou aktualizaci dokumentu, avšak krajský soud ji před rokem pro nepřezkoumatelnost některých rozhodnutí zrušil.

Sdílet / hodnotit tento článek

Nejnovější redakční zprávy

Nejnovější články

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Akce a slevy

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Články na TZB-info.cz

Objekty pod správou M2C ročně uspoří na energiích nemalé peníze

To tvrdí majitel společnosti M2C, pan JUDr. Matěj Bárta, kterého jsme se zeptali na novinky v oblasti facility ...

Hliníkové střechy jsou lehké a kvalitní, SATJAM nyní rozšířil jejich nabídku za nejvýhodnější ceny

Hliník ve spojení s dalšími prvky, konkrétně manganem a hořčíkem, tvoří odolnou a zároveň velmi lehkou slitinu. ...

Výzkum energeticky efektivních budov v Evropské unii (2.)

Společně se zástupci Technologického centra AV ČR a UCEEB jsme vybírali zajímavé zdroje v oblasti výzkumu a ...

estav.cz v žebříčku návštěvnosti TOPlist