"Objem obchodní výměny mezi Českou republikou a Polskem šel v posledních letech strmě nahoru, ale dopravní spojení tomu naprosto neodpovídá. Nadměrná a neustále vzrůstající dopravní zátěž má velice negativní dopad na kvalitu života v mnoha našich městech a obcích," prohlásil hejtman Lubomír Franc. Spolu s ním se pod deklaraci podepsali zástupci Dolnoslezského vojvodství a měst na polské i české straně hranice, například Trutnova a Náchoda.
Podle zástupců českých i polských samospráv současný stav silniční sítě mezi oběma zeměmi znemožňuje rozvoj Dolního Slezska i Královéhradeckého kraje. Rychlostní silnice R11 by měla od Jaroměře navázat na dálnici D11, která dosud končí několik kilometrů před Hradcem Králové. Hranici by měla překročit v Královci na Trutnovsku a dál v Polsku pokračovat směrem na město Bolków.
Urychlení přípravy výstavby rychlostní komunikace R11, zejména v úseku mezi Trutnovem a hranicí, při březnové návštěvě hradeckého kraje slíbil premiér Bohuslav Sobotka. Ministerstvo dopravy plánuje, že výstavba v tomto úseku by mohla začít v roce 2019 či 2020. "Poláci mají na své straně stavební povolení pro stavbu dálnice až k hranicím, jen nechtějí, aby končila někde v poli," uvedl tehdy hejtman Franc.
Experti: Užití AI ve stavebnictví je v počátcích, vhodná je pro státní správu
Využívání umělé inteligence (AI) ve stavebnictví je v České republice zatím v počáteční fázi. Kromě užití v jazykových modelech, tedy ve vytváření textů a slov, by technologii bylo možné použít například jako součást robotické výstavby. Největší přínos umělé inteligence ve stavebnictví může být v generativním…
Sdílet / hodnotit tento článek