REKLAMA
Hledat
Mapa cennemovitostí v ČR
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Vedení Prahy nemá plán dopravních opatření po otevření Blanky

Vedení hlavního města Prahy zatím nemá plán dopravních opatření, která budou navazovat na otevření tunelového komplexu Blanka, jež se plánuje na září. Hotový není ani jejich harmonogram, který nyní připravuje pracovní komise, řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Tunel Blanka, který měl být otevřen již před lety, přivede desítky tisíc aut do dalších míst v Praze, největší obavy z nárůstu dopravy mají obyvatelé Holešoviček.
Vedení Prahy nemá plán dopravních opatření po otevření Blanky

O dopravních opatřeních, která by měla navázat na šestikilometrový tunel, se v Praze mluví už několik let. Zatím ale vždy zůstalo u plánů a studií, žádná z politických reprezentací nic konkrétního nezrealizovala. "Musíme vyhodnotit všechny varianty. Po předchůdcích nám totiž nezůstal žádný plán," řekl Dolínek.

Chystá se jednání s Prahou 1 a Prahou 2 ohledně dopravních omezení kolem Vltavy. Téměř s jistotou lze podle Dolínka hovořit o opatřeních na magistrále. Projektanti navíc pracují na variantě zahloubení Povltavské ulice. "Bude sice těžké přesvědčit kolegy ke stavbě dalšího tunelu, ale po technické stránce asi jiná varianta nebude možná," doplnil náměstek.

Tunelový komplex Blanka, který jako součást vnitřního okruhu Prahy vyjde na zhruba 37 miliard korun, provází po celou dobu stavby řada komplikací. Prodražil se o několik miliard a jeho otevření Praha opakovaně odložila.

Naposledy se o víkendu v médiích objevila informace o nedostatečném zabezpečení stavby. Reportéři televize Nova se bez povšimnutí tunelem projeli na koloběžce. "Je to nehorázné," řekl Dolínek. "Porušili tím předpisy," doplnil. Ostrahu stavby má prý na starosti firma Metrostav. Ta se ale odkázala na správce stavby, firmu Inženýring dopravních staveb (IDS). Správce ovšem tvrdí, že reportéři vnikli do té části tunelu, za který zodpovídá firma Eurovia CS a.s.

"Tunelový komplex je složitý prostor, do kterého denně vstupuje na povolenky řada lidí. Není v našich silách, ani bezpečnostní agentury uhlídat všechny, kdo do tunelu nelegálně vstoupí," uvedla mluvčí Eurovia CS Iveta Štočková. Postup reportérů byl protiprávní, firma zváží právní kroky.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Mohlo by vás zajímat

Tunel Blanka. Hodnocení rok po otevření. Co přinesl a co vzal?

Tunel Blanka. Hodnocení rok po otevření. Co přinesl a co vzal?

Dle dopravního experta hnutí Auto*Mat Vratislava Fillera je zprovoznění tunelu Blanka v Praze fiaskem. Blanka do města přivedla o deset procent vozidel víc a ucpala řadu ulic především v Praze 6. Řekl to dopravní expert hnutí. Veřejný prostor Letné, Prašného mostu a Malovanky navíc podle Fillera hyzdí mimoúrovňové…

Tunel Blanka: Tak šel čas...

Tunel Blanka: Tak šel čas...

Stavba jakou je tunelový komplex pod českou metropolí, je dílo bezesporu náročné. K jeho vzniku je zapotřebí úsilí politiků, projektantů a spousty stavebních dělníků. Stavba měla již několik termínů dokončení a otevření, které nebyly splněny. Stavbu provází celá řada problémů. Podívejme se na zásadní události ve…

Praha odkládá otevření Blanky na neurčito

Praha odkládá otevření Blanky na neurčito

Praha opět odložila termín zprovoznění tunelu Blanka. Důvodem je poškození kabelového vedení v tunelu. Kabely poškodily loňské přívalové deště a vlhké prostředí tunelu, se kterým miliardové smlouvy s dodavatelem technologií nepočítaly.

Stavba tunelového komplexu Blanka trvala více než sedm let

Stavba tunelového komplexu Blanka trvala více než sedm let

Je součástí severozápadní části městského okruhu. Po svém otevření doplní již provozovanou část okruhu s tunely Zlíchovským, Mrázovkou a Strahovským. Tunel Blanka je největší podzemní stavbou nejen v Praze, ale i v ČR. Komplex tunelů měří 5,5 kilometru a jeho součástí je nejdelší souvislý ražený tunel v ČR, dlouhý až…

REKLAMA